Unity/Unity 최적화관련

Action, AddLisnear 사용 후 -=, RemoveLinear 해주기

minquu 2023. 3. 3. 18:04
반응형

☝. 당연한 얘기지만,

Action 및 AddLisnear 사용 후 제거를 해줘야한다.

메모리 관리 뿐만아니라, 이중적으로 이벤트가 불리는 경우가 많기 때문에

Disable이나, 빠지는 메서드가 호출 되면 빼주는 걸 습관화 해야한다. 

 

 

https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Events.UnityEvent.RemoveListener.html

 

Unity - Scripting API: Events.UnityEvent.RemoveListener

Success! Thank you for helping us improve the quality of Unity Documentation. Although we cannot accept all submissions, we do read each suggested change from our users and will make updates where applicable. Close

docs.unity3d.com

 

    private void OnEnable()
    {
        yesButton.onClick.AddListener(YesBtnClicked);
        noButton.onClick.AddListener(NoBtnClicked);
    }
 
    private void OnDisable()
    {
        yesButton.onClick.RemoveListener(YesBtnClicked);
        noButton.onClick.RemoveListener(NoBtnClicked);
    }
반응형